کد خبر: 21999
زمان انتشار: يكشنبه 23 اسفند 1394 ساعت 19:45
این بار خلبان مقصر نبود؛
نقص فنی علت سقوط هواپیمای طبس
B7
گلشن: پس از گذشت بیش از 18 ماه از وقوع سانحه‌ی اسفناک سقوط پرواز تهران - طبس که موجب جان باختن 40 نفر شد، سرانجام نقص فنی و اشكال در سيستم كنترل الكترونيكی موتور هواپيما، به‌عنوان علت محوری و مؤثر در بروز این سانحه اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گلشن، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواپیمایی ایران، رضا جعفرزاده مشاور رسانه‌اي رئيس و مدير روابط‌عمومي سازمان هواپيمايي كشوري اظهار داشت: پس از گذشت بيش از 18 ماه از سانحه هواپيماي آنتونف 140 و صرف هزاران نفرساعت كار كارشناسي توسط تيم بررسي سانحه، كار بررسي سانحه هواپيماي مذكور به پايان رسيد و در نهایت نقص فني علت اصلی سانحه پرواز مسير تهران - طبس و سقوط هواپيما شناخته شد.

وي خاطرنشان كرد: باتوجه به كارايي هواپيما و بررسي‌هاي تخصصي صورت گرفته روي تمامي احتمالات و نظريات، اشكال در سيستم كنترل الكترونيكي موتور هواپيما عامل محوري و مؤثر در سانحه بوده و اشكال در اين سيستم نه‌تنها موجب نارسايي در هشدار به‌موقع به خلبان شده، بلكه خود عامل مهمي براي از دست رفتن موتور هواپيما شده است.

مدير روابط‌عمومي سازمان هواپيمايي ایران بیان کرد: سازمان هواپيمايي كشوري براي رسيدن به نتايج دقيق و رفع تمامي احتمالات مطرح شده و رسيدن به نتايج صحيح، از تمامي ظرفيت‌هاي ممكن استفاده کرده و در طول بررسي‌ها از كارشناسان روسي و اكرايني و شركت طراح و سازنده موتور هواپيما نيز بهره گرفته است.

مشاور رسانه‌اي رئيس سازمان هواپيمايي در ادامه اذعان كرد: بررسي‌ها باتوجه به مستندات موجود از جمله اطلاعات استخراج شده از FDR و CVR (جعبه سياه) و لاشه هواپيما، حاصل شده، و از سه عامل سانحه‌ساز ماشين (هواپيما)، محيط (وضعيت جوي) و انسان، عامل اول يعني نقص فني علت اصلي سانحه اعلام شد.

اين هواپيما با 48 سرنشين در مرداد 1393 در ساعت 9:22 به وقت محلي در حوالي فرودگاه مهرآباد تهران دچار سانحه شد و 2 خلبان و 4 كادر پروازي و 34 مسافر آن جان باختند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

نظر شما درباره‌ی این مطلب

گلشن در تلگرام
سفارش درج آگهی در گلشن