کد خبر: 22692
زمان انتشار: پنجشنبه 13 مهر 1396 ساعت 12:17
راه، جاده
گلشن: طبس با 750 کیلومتر راه شریانی حتی بیش از برخی استان‌های کشور راه دارد که این جاده‌ها تاکنون جان بسیاری از هموطنان‌مان را گرفته است؛ فقط طی 6 ماه گذشته 17 نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در این شهرستان جان باخته‌اند؛ دوطرفه و طولانی بودن راه‌ها از علل اصلی اکثر تصادفات جاده‌ای در طبس است؛ بیش از 90 درصد از راه‌های شریانی طبس، یک‌بانده و خطرساز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گلشن، شهرستان طبس 750 کیلومتر راه شریانی و در مجموع بیش از 3 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که مجموع طول راه‌های این شهرستان حتی از برخی استان‌های کشور بیشتر است.

جاده‌های طبس تاکنون جان تعداد زیادی از هموطنان‌مان را گرفته که به عقیده‌ی کارشناسان مربوطه، دوطرفه و طولانی بودن راه‌ها یکی از علل اصلی اکثر تصادفات جاده‌ای در محورهای شهرستان طبس است.

علی‌رغم اجرای طرح‌های مختلف دوبانده‌سازی در محورهای طبس، اما هنوز بخش قابل‌توجهی از راه‌های شریانی این شهرستان، دوطرفه و حادثه‌ساز است؛ به‌طوری که از مجموع 750 کیلومتر راه شریانی این شهرستان، فقط 74 کیلومتر دوبانده شده و 676 کیلومتر دیگر یعنی بیش از 90 درصد از راه‌های شریانی طبس، همچنان یک‌بانده و دوطرفه است.

فقط طی 6 ماه نخست امسال، 17 نفر بر اثر سوانح جاده‌ای در شهرستان طبس جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد، 16 نفر بر اثر سوانح جاده‌ای برون‌شهری و یک نفر بر اثر تصادفات درون‌شهری فوت شده است.

سازمان پزشکی قانونی طی گزارشی اعلام کرده که طی 2 ماه گذشته تعداد متوفیان سوانح جاده‌ای درون و برون‌شهری در خراسان جنوبی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

در استان خراسان جنوبی، خودروی پراید و سپس موتورسیکلت بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده است؛ همچنین ضربه به سر علت نهایی 74 درصد از فوتی‌های تصادفات است؛ 34 درصد متوفیان سوانح جاده‌ای بازه‌ی سنی بین 30 تا 49 سال دارند و بین راننده و سرنشین تعداد فوتی‌ها تقریباً یکسان است.

براساس آن‌چه مصطفی جعفرزاده مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی طی سخنانی در نشست کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل خراسان جنوبی در محل استانداری بیان کرده، خراسان جنوبی برحسب جمعیتش از لحاظ تعداد متوفیان ناشی از حوادث رانندگی طی سال ۹۵ در جایگاه دهم کشور قرار داشته و حدود 78 درصد فوتی‌های این استان هم مربوط به جاده‌های برون‌شهری بوده است.

متأسفانه تاکنون اتفاقات ناگوار متعدد در راه‌های مواصلاتی شهرستان طبس به‌عنوان پهناورترین شهرستان کشور، نتوانسته اعتبارات متناسب با طول راه‌ها در راستای دوبانده شدن که مؤثرترین روش جلوگیری از وقوع تصادفات است را جذب کند و این موضوع توجه جدی مسئولان مرتبط از رده‌بالا تا پایین را می‌طلبد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

نظر شما درباره‌ی این مطلب